Wings 4 Sky Group

Muzejs "Gaisa Zoopārks"

Drīz Jūrmalā

Vienīgais Eiropā, unikāls aviācijas muzejs!
Visi eksponāti tiks prezentēti kā dzīvnieki
lidojošs krokodils, valis, spāre, un vēl ...
 
                  
                LIDMAŠINAS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Yak-40
 
Pasažieru lidmašīna vietējām aviolīnijām, izveidota PSRS 1960-tos gados. Yak-40 projekts tika izveidots eksperimentālajā konstruktora birojā Jakovļeva 1964. gadā. Tā kļuva par pirmo reaktīvo lidmašīnu pasaulē vietējām aviolīnijām. Pieredzējušāks paraugs tika izveidots 1965. gadā. Pirmā izlaiduma lidmašīnās bija 24 pasažieru vietas. Lidojuma diapazons sastādīja 710 km. Vēlāk ķērās klāt uzlabotā varianta ražošanai ar pacelšanās masu 16,1 t un 32 sēdvietām. Neskatoties uz pieklājīgu vecumu (pašam pēdējam eksemplāram jau ir 30 gadi), lidmašīnas Yak-40 joprojām aktīvi ekspluatējas Krievijas reģionālajās aviokompānijas, kā arī privātčārteru kārtā. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
An-2
Padomju vieglā transporta lidmašīna, virzuļu viendzinēja divplāksnis ar savienojuma spārnu. Pasaulē pats lielākais vienmotora divplāksnis visā aviācijas vēsturē (līdz lidmašīnai An-3). PSRS laikā lidmašīna plaši tika ekspluatēta vietējās gaisa līnijās pasažieru un kravu pārvadājumiem (bieži līnijas saistīja reģionālos centrus ar rajoniem, kā arī ar ciemiem), dažādu tautsaimniecību izpildei, jo īpaši aviācijas ķīmiskie darbi. Tautas nosaukums "kukuruzņiks", ko lidmašīna ir ieguvusi mantojumā no lidmašīnas Po-2, jo An-2 ir nomainījis to lauksaimniecības darbos laika posmā, kad masveidā audzēja kukurūzu. Būdama vienkārša ekspluatācijā, derīga darbam ar nesagatavotiem grunts laukumiem, lidmašīnai ir neliela pacelšanās un nobraukums, tā bija neaizvietojama darbos tādās mazattīstītās teritorijās kā Sibīrija un Vidus Āzija.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MiG-21 BIS
Izcils padomju virsskaņas reaktīvais iznīcinātājs MiG- 21 bis – jaunākā un modernākā modifikācija milzīga „divdesmit pirmās” ģimenē. Galvenais jauninājums bija dzinēja R-25-300 uzstādīšana . Gorkija lidmašīnu fabrikas Nr. 21 laika periodā no 1972 gada līdz 1985 gadam tika izražoti 2013 šis lidmašīnas eksemplāri.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MiG-21UM
Padomju daudzfunkcionālais iznīcinātājs, izveidots 1950-tos gados Eksperimentālajā konstruktora birojā Mikojans un Gurēvičs. Visizplatītākā virsskaņas kaujas lidmašīna pasaulē, kura spēja attīstīt ātrumu līdz 2230 km/h. Lidmašīnu ražoja sērijveidā PSRS laika posmā no 1959 līdz 1985 gadam, kā arī Čehoslovākijā, Indijā un Ķīnā un tika pielietota daudzos pasaules kaujas konfliktos. Kopumā PSRS, Čehoslovākijā un Indijā izlaida 11 496 lidmašīnas. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PZL TS-11 Iskra
Poļu divvietīgā reaktīvā mācību-treniņu lidmašīna, kuras pamatā bija Gaisa spēku pilotu lidojuma sagatavošana. Pirmā izveidotā reaktīvā lidmašīna Polijā. Lidmašīnas izveidošanas darbi sākušies jau 1957. gadā, pirmais prototips veicis savu lidojumu 1960. gada 5. februāri. Nākamie divi prototipi veica pirmos lidojumus 1961. gada martā un jūlijā. Galvenais konstruktors Tadeušs Soltiks, no kura radies saīsinājums TS. TR-11 ISKRA BIS tika ražota 1963. gadā. Sērijveidīgi lidmašīnu ražoja līdz 1987. gadam (kopā saražotas 424 lidmašīnas). 50 lidmašīnas tika eksportētas uz Indiju 1975. gadā, vēlāk papildus 26 lidmašīnas 1990. gadā.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Su 22M4
Padomju iznīcinātājs - bombardieris, Su-17M2 ar dzinēju R-29BS-300 eksporta variants. Su-17 tika izveidots 1960-to gadu pirmajā pusē. Pirmā padomju lidmašīnas ar spārnu mainīgo ģeometriju. Trīs desmitgades atradās PSRS un Krievijas Gaisa spēku sastāvā, plaši eksportējās un tika izmantots daudzos kauju konfliktos. Sērijas ražošanas sākās 1969 gadā rūpnīcā J.A. Gagarina vārdā Kosmolskā, pie Amūras. Ražošanas turpinājās līdz 1990. gadam un kopumā tika saražotas 2867 šāda veida modifikācijas lidmašīnas.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IL-18
Liela turbopropelleru pasažieru lidmašīna, kura kļuva par vienu no populārākajām un izturīgākajām padomju laika lidmašīnām. Tās pirmais lidojums tika veikts 1957. gadā un vēl joprojām jau 55 gadus tiek izmantota civilās aviācijas vajadzībām. IL-18  bija viena no galvenajām lidmašīnām pasaulē, kuru eksportēja vairākas desmitgades.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 HELIKOPTERI
 
 
 
 
 
 
 
 
 
MI-24
Padomju (krievu) militārā transporta helikoptera Mi-24 projektēšana un konstruēšana tika veikta Mihaila L. Miļa Eksperimentāla konstruēšanas birojā . Helikoptera neformālais nosaukums - "Krokodils".
Mi-24 kļuva par pirmo krievu un otro pasaulē (aiz AH-1 "Cobra"), specializēto militāro helikopteri. Sērijas ražošana sākās 1971. Veiktas daudzas helikoptera Mi-24 modifikācijas, ko eksportē uz daudzām valstīm visā pasaulē. Helikopters plaši izmantots kara laikā Afganistānā, kaujas operāciju laikā Čečenijā, kā arī daudzu reģionālo konfliktu pasaulē. Mi-24 helikopteru ražo AS "Rostvertol".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
              LIDMAŠINU DZINEJI
 
 
 
 
 
 
 
AI-25TL
Ir paredzēts L-39 lidmašīnam, kā arī cita veida treniņ lidmašīnam.Tika veiksmīgi izmantots visā pasaulē,ir aprikots ar specialo eļļošanas sistēmu,kurā nodrošina darbību sarežģitas klimatiskas apstakļos un liela pārslodzes diapazonā!
 
 
 
 
 
 
 
 

ASH-62

9-cilindru dzinējs, kas paredzēti transporta un civilās aviācijas jomā. Līdz ko tagad vada An-2 lidmašīnu.NATO kodifikācijas-AN -2 sauc par ". Kumeļu".Bez dzinēja ASH-62 AN-2 nebūs tik spēcīgs: leģendārā lidmašīna - leģendāro dzinējs

 

 

 

 

VK-1
Pirmā padomju tilpuma turboreaktīvie.Motors ir kopēts bez licences no Lielbritānijas motora "Rolls Royce Nene", vēlāk kompānija Rolls Royce mēģināja atgūt £ 207,000,000 par licences maksu, bet bez panākumiem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Muzejs ir pastāvīgi papildināms ar jauniem eksponātiem. Mēs esam ieinteresēti iegādāties vai apmainīt aviācijas tehniku, gan lidojoša, gan nelidojoša stāvokli lai papildinātu muzeja eksponātu daudzumu. Atklāti jebkuram piedāvājumam!

Muzejs atrodas lidostas'' Jūrmala "teritorijā, kurš atrodas Tukumā.
 

Kontakti:

TEL: +371 67621371

E-mail: ks-avia@apollo.lv

Adrese:

Smārdes pagasts
Engures novads, Latvija
LV – 3129